Veranderingen in de markt, maar ook bijvoorbeeld grote noodzakelijke investeringen, kunnen aanleiding zijn om de strategie te actualiseren en bij te stellen. Maar ook zonder zo’n bijzonder aanleiding is regelmatige herbeoordeling van de strategie zinvol, gewoon als APK voor je onderneming
Wij helpen je graag bij het bepalen en onderbouwen van je nieuwe strategische focus. Wij hebben dit al voor meerdere ondernemingen succesvol gedaan.
Een overtuigende onderbouwing van je strategie is altijd goed, en noodzakelijk als je bijvoorbeeld serieuze financiering nodig hebt om je doelen te kunnen realiseren. Je zult dan je financier moeten overtuigen dat je een goede strategie volgt. Een goede onderbouwing is altijd gebaseerd op:
Wij begeleiden je graag bij het overtuigend onderbouwen van je strategie.
Je merkt dat de markt verandert: er komen nieuwe concurrenten uit onverwachte hoek, loyale klanten ‘gaan vreemd’, nieuwe producten en diensten verdringen jouw aanbod. Dit zijn signalen dat je business model achterhaald is. Niets doen is geen optie. We ondersteunen je graag met een analyse van je markt en business model en met het bepalen en kiezen van een krachtig strategisch antwoord.
Zoals alles wat je wilt realiseren moet je innovatie organiseren, heldere doelen stellen en de output monitoren. Daarbij is het van belang om 2 valkuilen te vermijden:
Wij ondersteunen bij het goed inrichten van het innovatieproces.
Laten we kennismaken en in gesprek gaan.